1) Precizati felul predicatelor subliniate si motivati raspunsul .
Cand am intrat , fereastra era deschisa.
In fiecara zi , fereastra era deschisa pentru aerisire.
2) Explicati de ce lipseste verbul copulativ din propozitia urmatoare , in textul de mai jos.
Cum treci Siretul , apa-i rea si lemnele pe sponci.
3) Alcatuieste propoziti in care numele predicativ sa fie exprimat prin pronume posesiv in cazurile Nominativ , Acuzativ , Genitiv , Dativ .

2

Răspunsuri

2014-05-31T18:02:52+03:00
1)Am intrat=predicat verbal
era deschisa= predicat nominal
in a 2a propozitie era deschisa= predicat verbal
2) verbul copulativ este inlocuit de forma scurta a sa ( a verbului copulativ) " i "

si la 3 nu stii
Acuzativ : Haina este pentru el. Dativ: El va deveni asemenea lui. Genitiv : Masina este a ei. Nominativ : Colegul meu este el.
Lui si ei sunt pronume personale, nu posesive!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-31T18:16:09+03:00
Caam intrat=PV era=p nominal;2.in aceasta secventa ,lipseste vocala"i"3.N:Cainele este al meu.Ac:Cadoul este pt al tau.G:Cartile sunt a lor nostri..Dativ:Decizia este asemenea alor mei