Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-30T12:54:48+02:00
A+b=105
 \frac{2a}{3} =  \frac{b}{2} => a=3b => 3b+b=105 => 4b=105 adica b= \frac{105}{4} iar a= \frac{3·105}{4} :*
Si in final b=60 si a=45
Si de la 4a = 3b,cum se rezolva ?
Pai poti sa scoti a=3*b/4 sau poti sa inmultesti a+b=105 ca sa fie mai usor. Daca inmultesti a+b=105 obtii 4a+4b=420 si inlocuiesti pur si simplu 4a cu 3b. Daca alegi sa scrii a =3*b/4 vei avea 3*b/4 + b = 105 si trebuie sa aduci la acelasi numitor (in alte cuvinte sa inmultesti cu 4) si tot acolo ajungi. Ti-as sugera in clasa a 6-a sa inmultesti a+b=105 cu 4 (fiecare membru al lui adica ca sa pastrezi egalitatea) si sa inlocuiesti simplu 4a = 3b.
Mersi muult :D
Sa cresti mare.
2014-01-30T13:18:39+02:00
A+b=105
2/3a=b/2=> a=b/2*3/2=> a=3/4b
se inlocuieste acest a obtinut in prima expresie=>
a+b=3/4b+b=3/4b+4/4b=7/4b=105
de unde scoatem b=105*4/7=>
b=420/7=>
b=60
Sti de mai sus ca a =3/4b
a=3/4*60=>
a=180/4=>
a=45

Deci cele doua numere sunt: a=45 si b=60

7 4 7