1.Sa se afle doua numere naturale a si b stiind ca daca impartim pe a la b se obtine catul 2 si restul 5 si:

a) suma lor este 50
b)diferenta lor este 20

2.Sa se afle doua numere naturale stiind ca suma lor este 54 si cel mai mic este de patru ori mai mare decat diferenta lor.

Ma poate ajuta cineva va rog frumos?

2
1. 35:15=2 rest 5 35-15=20 diferenta 35+15=50 suma
Vreau si rezolvarea,adica cum ai afla care sunt numerele
vezi mai jos rezolvarea

Răspunsuri

2014-05-30T19:53:06+03:00
35:15=2rest 5  35-15=20 diferenta  35+15=50 suma
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-30T20:21:18+03:00
A) a:b=2 rest 5⇒ a=2*b+5 (1)
a+b=50 ⇒ b=50-a  inlocuim in (1)⇒  a=2(50-a)+5=100-2a+5=105-2a
3a=105⇒ a=105:3=35 ⇒ b=50-35=15
verificare 35:15=2 rest 5
b) a-b=20 ⇒ a=20+b  inlocuim in (1)⇒ 20+b=2b+5⇒ b=20-5=15 ⇒ a=20+15=35
2. a+b=54 si b=4(a-b) inlocuim a=54-b si obtinem b=4(54-b-b)=108-8b ⇒ 9b=108 ⇒ b= 12 si a=54-12=42
3 5 3