Răspunsuri

2014-05-30T17:19:02+03:00
1)spune -predicat verbal
a fost-predicat verbal
astearna-predicat verbal
nu era-predicat nominal
credeau-predicat verbal
vor infrange-predicat verbal

2) doua propozitii principale.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-30T17:36:44+03:00
1.) Predicatele :  verbale =Se spune , să-şi aştearnă, credeau , vor înfrânge . 
                        : nominale =  a fost obligat , nu era sigur 
 2) O singură propoziţie principală , aceea este : "Se spune" 
3)  a fost obligat(Din p2) = predicat nominal exp.prin verbul copulativ era la mod ind, timp impf + np exp. prin adjectiv 
 să-şi aştearnă (Din p3) = pred vb exp prin vb la mod conjuntiv , timp prezent 
credeau ( Din p5) = red vb exp prin vb la mod ind , timp imperfect . 
5) să-şi aştearna ( La diateză reflex) = să aştearnă ( La d. activă) 
  îl vor înfrânge = va fi înfrânt 
6) se -făra fs 
-şi (Să-şi ) = cu fs de comp indirect 
 7) pp : "Se spune" 
8)de rude = comp indirect 
declaraţia- comp. direct 
9)aştearnă = diftong 
credeau = triftong
 greutăţile = hiat 
10) folositor = util ≠nefolositor 
darnic =generos≠zgârcit
 atrăgător = frumos≠urât , neatrăgător
dificil = complicat ≠uşor
liniştit =calm≠agitat









 
1 5 1