Un elev are de rezolvat niste probleme de matematica intr-un interval de timp.Daca ar rezolva 4 probleme pe zi,i-ar ramaine 7 probleme nerezolvate,iar daca ar rezolva cate 6 probleme pe zi,i-ar ramane o singura problema nerezolvata.Cate probleme trebuie sa rezolve eleviul?
REZOLVARE COMPLETA VA ROG!!!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-30T16:11:50+03:00
Fie x nr de zile
4*x+7=6*x+1
6x-4x=7-1
2x=6 ⇒ x=3 ⇒ 4*3+7= 19
Verificare
4*3+7=6*3+1

2014-05-30T16:13:21+03:00
Z = nr de zile
p = nr de probleme

4z + 7 = p
6z + 1 = p
----
⇒ 4z + 7 = 6z +  1

2z = 6
z = 6/2 = 3 zile avea ladispozitie.

Din prima ecuatie:
4z + 7 = p 
⇒ p 4 * 3 + 7 = 12 + 7 = 19 probleme avea de rezolvat.