Răspunsuri

2014-01-29T22:13:29+02:00
Cazurile substantivului sunt: 
-Nominativ(cine,ce)
-Genitiv(al,ai,a ,ale cui?)
-Dativ(cui?)
-Acuzativ(ce fel de?)
-Vocativ (arata o chemare,o atentionare)
Functiile sintactice :
- Nominativ :subiect si nume predicativ
-Acuzativ :complement direct,nume predicativ,complement indirect si complement circumstantial
-Dativ : atribut substantival prepozitional,complement circumstantial,complement indirect si nume predicativ
-Genitiv : atribut substantival genitival,subiect,nume predicativ,complement circumstantial
-Vacativ- nu are functie sintactica


2 4 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-29T22:14:05+02:00
Substantivul raspunde la intrebarile: Cine? Ce? , Care?,despre cine?, Despre ce?,Cum?, Cand?, Unde?, Cui?; a, ai ,ale cui?  
Substantivul poate fi in cazul:
- Nominativ-subiect: Elevul citeste.
                 -nume predicativ: El este elevul meu.
                 -atribut substantival apozitional: Vecinul meu, elevul, este acesta. 
-Acuzativ-Complement direct:Il cunosc pe elevul tau.
              -Complement indirect: Vorbim despre elevul acela.
              -Complement circumstantial de loc: Merg spre elevul tau.
               -Complement circumstantial de timp:A ajuns inaintea elevului.
              -Complement circumstantial de mod: Vorbeste precum elevul.
              -Nume predicativ: Caietele sunt pentru elevi.
               -Atribut sunst. prepozitional: Compunerea cu elevi imi place.   
 Genitiv: Atribut substantival genitival:Tricoul elevului este nou.
              -Nume predicativ:  Caietul este al elevului.
Dativ:-Complement indirect: Ii dau elevului un cadou.
        -Nume predicativ: Reusita este datorita elevului.

 Sper ca te-am ajutat si nu am uitat vreo functie sntactica. :D