Răspunsuri

2014-05-30T12:02:05+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-30T12:02:16+03:00
1,(23)= 1 intreg  23/99=  122/99

1,2(3)= 1 intreg (23-2)/90 = 1 intreg 21/90 = 1 intreg 7/30 = 37/30

ma= (a+b)/2

=(122/99 + 37/30)/2   aducem la acelasi numitor in paranteza (2970)=

=(362 340+ 109 890)/ 2970 /2 =

=472 230/2970/2=

=472 230/2970 * 1/2=

=263 115 /2970=

=79,5
ai gresit la calcule ! media aritmetica a doua numere care apartin intervalului(1;2) se afla in acelasi interval, adica media aritmetica apartine tot intervalului (1;2) !
1,(23)=(123-1)/99=122/99 ; 1,2(3)=(123-12)/90=111/90 ; avem 122/99+111/90=(122*10+111*11)/990 am adus la acelasi numitor = 2441/990 ; ma=(a+b)/2=(2441/990)/2=2441/(2*990) inmultim cu 10/10 si obtinem = 24410/2*9900 simplificam cu 2 si obtinem = 12205/9900=(9900+2305)/9900=1 intreg si (2328-23)9900=1,23(28)
nu se iau si intregii in formula de calcul pe care ai aplicat-o de exemplu 1,(23) este 1intreg si 23/99 . inmultesti 99 cu 1 si adaugi 23 si obtii 1*99 + 23 =99 +23=122 si se pastreaza numitorul adica 99 deci se obtine numarul 122/99
Pana aici, se pare ca ne-am inteles - este aceeasi formula pentru a scrie o fractie periodica. Dar tu ai gresit cand ai adus la acelasi numitor. Pentru a aduce cele doua fractii la numitorul pe care ti l-ai dorit, adica 2970, corect este sa amplifici 122/90 cu 30 si 37/30 cu 99. De aceea am spus ca ai gresit la calcule !