Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-30T09:18:48+03:00

           IN PRIMUL RAND ACEASTA OPERA ESTE INCHINATA UNEI PERSONALITATI.

             OPERA ARE UN TITLU SUGESTIV  SI APARE MOTIMULO INDEMNULUI.

        IN AL DOILEA RAND AUTORUL REALIZEAZA O INCURSIUNE PRIN ISTORIE EVOCAND EVENIMENTE IMPORTANTE.

    TEXTUL CUPRINDE ELEMENTE SPECIFICE STILULUI RETORIC.

  IN AL TREILEA RAND POETUL IL PREAMARESTE PE PERSONAJUL STEFAN CEL MARE.

            ACEASTA OPERA ESTE SCRISA IN VERSURI SI APARTINE GENULUI LIRIC.

         ASADAR EU CONSIDER CA IMNUL LUI STEFAN CEL MARE ESTE UN IMN AVAND TOARE CARACTERISTICILE ACESTUIA.

2014-05-30T09:50:04+03:00
     Imnul este o poezie lirica inchinata unei personalitati,unei idei marete ,unui sentiment nobil. Imnul contine o invocatie initiala si are ,de cele mai multe ori , semnificatia unei meditatii solemne .       Poezia “Imn lui Stefan cel Mare” ,exprima veneratia lui Vasile Alexandri si a romanilor fata de personalitatea gloriosului roman .Poetul isi exprima sentimentele de admiratie si de preamarire fata de marele domnitor ,prin intermediul poporului .Eul liric se identifica in aceste versuri cu ajutorul marcilor gramaticale:”a noastre suflete”, ”uniti suntem” ,”toti (in genunchi)”, ”depunem juramant” ,“avem” ,”aprinsi” , exprimate prin verbe ,adjective pronominale posesive si pronume la persoana I numarul plural ,ceea ce semnifica unitatea poporului roman ,care il venereaza pe Stefan intr-un singur glas .       Poezia este inchinata unei personalitati istorice importante a Moldovei , domnitorului care si-a iubit cu inflacarare tara ,lui Stefan cel Mare .Poetul a ales aceasta mare personalitate deoarece patriotismul si curajul lui au patruns in sufletul sau si al tuturor contemporanilor sai ,care isi exprima prin aceste versuri sentimentele de respect ,admiratie si mandria de a face parte din acelasi popor cu marele domnitor .       In strofele II-V imaginea lui Stefan se contureaza la trei timpuri: trecutul , prezentul si viitorul .Primul este prezentat ca un timp al luptei care-i acorda voievodului roman dimensiunile unui urias mai puternic decat moartea (“Cu drag privindu-ti patria/Si moartea cu dispret ,/Maret in sanul luptelor ,/Si-n pace-ai fost maret .”) .Venerat pentru acest trecut al gloriei ,Stefan e adus si in prezent ,la dimensiuni cosmice.Astfel, invocatia “O !Soare-nvingator” face din voievod Soarele Moldovei .Viitorul este prevestit prin juramantul sacru pe care contemporanii poetului il rostesc la mormantul domnitorului .