Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-29T23:12:09+03:00
O virgulă poate izola de restul propoziţiei  un substantiv în vocativ  sau mai poate să fie utilizată în cazul unei enumeraţii ori a unei apoziţii , fie ea  simplă , fie ea compusă .
  
  Iar cratima va marca mereu căderea unei vocale , pentru o rostire mai uşoară . Iar dacă întâlneşti asta într-o poezie , acea cratimă are şi un rol stilistic , pentru că ea ajută la păstrarea rimei , a măsurii şi , de ce nu , a ritmului . 
30 4 30
virgula din structura anterioara -marcheaza in scris o pauza scurta dintr-un enunt-pt a marca un raport de coordonare prin juxtapunere-pt.a separa o apozitie de restul propozitiei.sper ca te-am ajutat!
Sunt multe
Macar ca si-a intors asta e
'şi-a întors' - > acolo ' şi ' nu este conjuncţie ! Este pronume reflexiv , putând înlocui o strucură mai complicată , ca " Măcar că el a întors '
atunci marcheaza rostirea impreuna a doua cuvinte diferite morfologic.
2014-05-29T23:13:54+03:00
Virgula, semn de punctuatie marcheaza...( o enumeratie, trecerea de la vorbirea directa la vorbirea indirecta, interventia naratorului).
Cratima, semn ortografic, marcheaza cadrea unei vocale si rostirea impreuna a doua cuvinte diferite.