Trei saci contin impreuna 403 kg de grau.Daca se iau 17 kg de grau din primul,din al doilea o cantitate de 2 ori mai mare,iar din al treilea cu 2 kg mai mult decat din primul,in cei trei saci raman cantitati egale de grau.Ce cantitate de grau contine fiecare sac?

2

Răspunsuri

2014-05-29T15:40:26+03:00
A + b + c = 403
a - 17 = b - 2 * 17 = c - (17 + 2)
a - 17 = b - 34 = c - 19
a = b - 34 + 17 = b - 17
c = b - 34 + 19 = b - 15
b - 17 + b + b - 15 = 403
3b - 32 = 403
3b = 435
b = 145
a = b - 17 = 145 - 17 = 128
c = b - 15 = 145 - 15 = 130
Primul sac contine 128 kg, al doilea sac contine 145 kg, iar al treilea sac contine 130 kg.


2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-29T15:47:11+03:00
Notăm cei 3 saci cu: a, b, c
notam cu x cantitatea ramasa in ficare sac
a + b + c = 403
a = x + 17
b = x + 34
c = x + 19
x + 17 + x + 34 + x + 19 = 403
3x = 403 - 17 - 34 - 19
3x = 333
x = 333/3
x = 111
a = 111 + 17
a = 128
b = 111 + 34
b = 145
c = 111 + 19
c = 130
128 + 145 + 130 = 403

5 4 5