imi puteti rezolva exercitiul: aflati numitorul comun al fractiilor. a) 5supra12, 8supra15, 23supra30; b)5supra16, 1supra84; c)7supra36, 5supra72, 11supra45; d) 3supra125, 7supra75, 13supra40; e)6supra25, 19supra75, 23supra30; f) 11supra32, 5supra49, 1supra84.

2

Răspunsuri

2014-01-29T18:39:40+02:00
Inmulteste aceste cifre si vei primi numitorul comun
cum adica
imi rezolvi macar pe b
sau pe a
incercai dar nu imi iasa
mie imi trebuie cu simplificare dinastea
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-29T18:57:03+02:00
Pai aflam c.m.m.d.p. si avem 30=2×3×5 ; 15=5×3 ; 12=2la2 ×3  si numitorul comun este egal cu 2la2×3×5=60
b)10=2×5 ; 84=2la2×3×7 numitorul egal cu 2la2×3×7×5=420
c) 36=2la2×3la2 ; 72=2la3×3la2 ; 45=3la2×5 numitorul egal cu 2la3×3la2×5=360
d) 125=5la3 ; 75=5la2×3; 40=2la3×5 numitorul = 2la3×5la3×3=5000
e) 25=5la2 ; 75=5la2 ×3 ; 30=2×5×3 numitorul = 5la2 ×2×3=150
f) 32=2la5 ; 49=7la2 ; 84=2la2×3×7 numitorul= 2la5×7la2×3=4704
Pentru mai multe explicatii intreba-ma.
cand scrisasi 'la' te referai 'supra'?
Ma refeream la 2 la puterea 2