1.Alcatuieste enunturicu predicate nominale in care numele predicativ sa fie exprimat prin numerale in cazurile diferite
a.numeral in nominativ
b numeral in acuzativ cu prepozitie
numeral in dativ cu prepozitie
numeral in genitiv cu prepozitie
2.recunoaste predicatele nominale cu nume predicative exprimate prin pronume(specifica felul si cazul pronumelor)
vinovat de accident este el
cadoul este pentru el
cadoul este pentru dumnealui
surpriza este de la acela
toti au fost contra lor
el este asemenea alor sai
succesul are gratie unora
doar el nu este al nimanui
de la cine sunt florile?
stiu care este parerea lui.

P.S ce care nu mai pot raspunde pot lasa raspunsul in com. iar eu le dau multumesc

2

Răspunsuri

2014-05-28T20:37:19+03:00
1. a. Elevii sunt cinci . 
b. Compunerea  este de zece .
in dativ : Parerea a fost  contrar celor doi .
in genitiv : El este impotriva  celor trei .
 2. este el - el  pronume personal caz N
este pentru el -  pentru el pronume personal caz Ac
este pentru dumnealui-   pentru dumnealui pronume personal de politete caz Ac
este de la acela - de la acela pronume demonstrativ caz Ac
au fost contra lor- contra lor  pronume personal caz  G
este asemenea alor sai - asemenea alor sai pronume posesiv caz D
este gratie unora- gratie unora pronume nehotarat caz D
nu este al nimanui - al nimanui  pronume negativ caz G
de la cine sunt - de la cine pronume interogativ caz Ac
care este- care pronume relativ  caz Ac

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-05-28T20:56:06+03:00
Exercitiul 1:
a)Ei sunt doi.
b)Sunt cu cei doi.
c)Comportamentul lui este asemenea a doi dintre cei care stau acolo.
d)Sunt impotriva celor trei.
Exercitiul 2:
el(pronume personal , cazul nominativ)
pentru el(pronume personal , cazul acuzativ)
pentru dumnealui(pronume personal de politete , cazul acuzativ)
de la acela(pronume demonstrativ de departare , cazul acuzativ)
contra lor(pronume personal , cazul genitiv)
asemenea alor s
ai(pronume posesiv , cazul dativ)
al nimanui(pronume negativ , cazul genitiv)
de la cine?(pronume interogativ  cazul acuzativ)
care(pronume relativ , cazul nominativ)

Sper ca ti-am fost de ajutor :D!!
1 5 1