1.Construieste propoziti in care predicatele nominale sa aiba numele predicative exprimate prin substantive in cazurile indicate:a.nominativ
b.acuzativ cu prepozitie
c.genitiv cu prepozitie
dativ cu prepozitie
2. formuleaza scurte propoziti cu predicatele nominale in care numele predicative sa fie exprimateprin
adjectiv propiu-zis
l ocutiune adjectivala
adjectiv provenit din verb la participiu
adjectiv provenit din verb la gerunziu acordat

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-28T19:39:18+03:00
A.  Limba noastra-i o comoara.
b. Cartea este de povesti .
c. Lumea este contra  fumatului . - in genitiv
Sfarsitul cartii a fost  contrar asteptarilor . - in dativ
2. Ea este  frumoasa .- adj. pr.-zis
El este cu judecata . - locutiune
Ion  este invatat.
Alex este tremurand .

2 5 2
  • Utilizator Brainly
2014-05-28T21:10:38+03:00
1:
a)El este Bogdan.
b)Cartea este de la mama.
c)Scoala este inaintea distractiei.
d)El este asemenea unui catar.
2:
a)Ea este desteapta.
b)Ana este un om cu judecata.
c)Tema e facuta.
d)Nu stiu ... imi pare rau :(

Sper sa te fi ajutat :D!!