Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-28T19:16:02+03:00
Dializa este una din cele mai vechi tehnici folosite pentru indepartarea substantelor dizolvate cu masa moleculara mica cum ar fi sarurile dintr-un extract proteic.   Principiul metodei: Dializa unei solutii de albus de ou fata de apa distilata presupune trecerea ionilor de sare prin membrana sacului de dializa in mediul de dializa.Moleculele proteinelor raman in sacul de dializa deoarece datorita marimii lor nu pot strabate porii membranei de dializa.Insa, in acelasi timp cu desalinizarea are loc intrarea moleculelor de apa in sacul de dializa realizandu-se si o diluare a extractului proteic.  Aplicabilitatea metodei: Metoda poate fi folosita pentru schimbarea tamponului sau solventului in care este realizat extractul proteic, sau este folosita pentru indepartarea substantelor dizolvate cu masa moleculara mica cum ar fi sarurile dintr-un extract proteic.     Mod de lucru:
A.Prepararea solutiilor si a sacului de dializa     Se folosesc pentru dializa 7g din solutia proteica din albus preparata in lucrarea anterioara (Precipitarea proteinelor din albus de ou).    Pentru a prepara sacul de dializa , se taie din rola uscata o bucata cu un volum aproape dublu fata de volumul de extract ce urmeaza sa fie supus dializei.Se inmoaie aproximativ 15 minute in apa distilata, apoi se inoada la unul din capete.Se intoduce solutia de albus pregatita pentru dializa, se inoada si la capatul liber si se introduce in vasul de dializa in care s-a turnat in prealabil aproximativ 600mL de apa distilata.    In vederea realizarii reactiilor de identificare se prepara o solutie de sulfat de cupru 1% prin dizolvarea a 0.25g sulfat de cupru cristalizat in aproximativ 10mL de apa distilata si se completeaza la volum total de 25mL intr-un balon cotat.  In acelasi scop se realizeaza o solutie de hidroxid de sodiu in 40% prin dizolvarea a 10 g hidroxid de sodiu in aproximativ 10 mL apa distilata si se aduce la semn cu apa distilata intr-un balon cotat (25 mL).
B.Efectuarea dializei
   Sacul de dializa cu extract proteic se imerseaza in apa distilata din vasul de dializa .In vas este necesara agitarea pentru a facilita difuzia si a preveni crearea unor gradienti mari de concentratie.
3 3 3
2014-05-28T19:19:03+03:00
Dializa reprezintă procesul de trecere a substanțelor lichide de o parte și de alta a unei membrane semipermeabile. Astfel componentele celor două amestecuri vor trece prin membrană in sensul gradientului de concentrație până la egalizarea concentrației pe ambele fețe ale membraneiFenomenul de dializă se explică prin mărimea particulelor aflate în soluție.
Substanțele coloide, care sunt macromolecule, nu pot străbate prin porii membranei, în timp ce particulele cristaloide (ioni, atomi sau molecule) fiind mici, pot trece cu ușurință.Dializa este folosită ca mijloc de separare a soluțiilor de electroliți și neelectroliți, purificarea soluților coloidale (de exemplu plasma sanguină). Purificarea soluților coloidale prin dializă se face folosind aparatele numite dializoare și are aplicații biochimice și medicaleDializa este un tratament necesar persoanelor aflate in stadiu avansat de insuficienta renala cronica. Prin dializa se curate sangele si se elimina din organism deseurile si excesul de apa. Practic, dializa face ceea ce in mod normal trebuie sa faca rinichii sanatosi. Exista doua tipuri de dializa:hemodializa si dializa pe­ritoneala. In cazul hemodializei, sangele este purificat trecand printr-un aparat numit dializor (rini­chi artificial). Dializa peritoneala recurge la un proces de filtrare similar, dar in acest caz sangele este purificat in interiorul corpuluiSunt mai multe tehnici de racordare a organismului la dializor, metoda cea mai frecventa fiind fistula interna in brat. Pentru a permite accesul permanent la sistemul cir­culator, se racordeaza prin chirurgie o artera si o vena. In acest fel, sub efectul presiunii mai puternice a sangelui din artera, vena se dilata. Astfel, poate fi inserat acul in vena largita pentru bransarea la aparatul de dializa.
Uneori, daca este necesar un acces rapid, sau daca venele din brat sunt prea mici pentru a furniza suficient sange pentru hemodializa, se recurge la un cateter venos central. Acesta se insereaza intr-o vena mare, la gat sau clavicula.
O hemodializa dureaza 4-5 ore, si se face de obicei de 3 ori pe saptamana. La unii pacienti sunt mai frecvente si de mai scurta sau lunga durata. In Romania nu se poate efectua dializa decat in spitale si centre specializate. In Occident, o astfel de procedura poate fi efectuata si la domiciliuEfecte secundare in dializa:
Insertia acului poate cauza o anumita durere, dar de scurta durata. Pot apare: greata, crampe musculare, tiuituri in urechi, toate acestea datorita eliminarii ra­pide a surplusului de apa din organism, si a scaderii presiunii arteriale.
.