Va rog mult!!!Un produs s-a scumpit cu 10% si noul pret s-a ieftinit cu 10%.Aflati pretul initial daca in final produsul costa 990 lei.
Dar sa nu aud ca nu se modifica pretul si ca ramane 990 lei!!!

2
Pai teoretic asa ar fi normal.. Adica aduni cu 1 si scazi 1 deci ar fi la fel.. Dar depinde.. :))
Nu e asa.Am mai avut o problema asemanatoare in care pretul final era de 99 de lei si profu'a facut problema si i-a dat 100 de lei.

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-28T19:23:40+03:00
X + 10 / 100 * x = y
y - 10 / 100 * y = 990   |*10
10y - y = 9900
9y = 9900
y = 1100

x + 1 / 10 * x = 1100   |*10
10x + x = 11000
11x = 11000
x = 1000
Pretul initial a fost de 1000 lei.
 
Ai putea sa inlocuiesti / cu : ? Te rog!!!.....
Deci x+10:100*x=y?
"/" asta inseamna impartirea (supra) si "|" inseamna ca toata ecuatia aceea se inmulteste cu 10 pentru a aduce la acelasi numitor
Aha ..ms :>
Cu placere :) sper ca ti-am fost de ajutor
2014-05-28T19:24:45+03:00
1000 lei :)) pentru ca o sa iti dea ca : \frac{99}{100} x=990lei

Dar explicatia?
dupe ce faci fractiile alea iti da;fractia care am scris o,deci x=(990*100):99=1000 lei