20 de puncteee Argumentati intr-o compunere de 25 randuri ca opera doua loturi este o nuvela! Va rog, nu vreau de pe net, vreau sa para ca e facuta de mine, nu cu prea multe cuvinte sofisticate! Va rog, chiar nu stiu sa o fac !

2

Răspunsuri

2014-05-28T18:20:42+03:00
Genul epic cuprinde totalitatea creaţiilor epice adică acele opereliterare in care autorul isi exprima indirect sentimentele prin povestirea unor fapte, a unor intamplari si prin intermediul personajelor.,,Doua loturi, este o nuvela reprezentativa pentru acest gen, ea fiindscrisa de I.L.Caragiale, unul din cei patru clasici ai literaturii romane.Tema este conditia functionarului de rand care isi provoaca destinul,dar rateaza si este invins.Titlul este simbolic,deoarece reprezinta speranta ca soarta s-ar puteaschimba printr-un norocignorat pana acum ,realizat prin doua bilete deloterie ce ar fi putut fi castigatoare.Ca orice opera ce apartine genului epic, nuvela ,,Doua loturi”prezintasi momentele subiectului.Nuvela se numara printre putinele opere literare alcaror subiect incepe cu intriga,din care aflam despre cautarile disperate alelui Lefter Popescu in scopul gasirii biletelor de loterie.Din expozitiune aflamca Lefter si-a cumparat 2 bilete de loterie cu bani imprumutati de lacapitanul Pandele. Lefter este anuntat de capitan ca biletele sunt castigatoare.Bucuros , Lefter cauta biletele,dar nu le mai gaseste.Urmeaza desfasurareaactiunii in care Lefter,disperat,rascoleste toata casa pentru a gasi loturile,dar nu da de ele.La un moment dat,Lefter isi aduce aminte ca lasase biletele intr-o jacheta cenusie.Fuge repede sa caute biletele dar sotia sa iî spune cavanduse jacheta unor tiganci.Intr-o criza de nervi,sparge toate farfuriile si pleaca in cautarea tigancilor,dar este injosit si agresat de acestea.Totusireuseste sa recupereze jacheta,dar nu si biletele.Lefter lipsise mai mult timpde la slujba si este somat sa treaca pe la ministerul unde lucra.Actiuneaatinge punctul culminant cand ,intorcandu-se la slujba gaseste biletele intr-un dosar. Bucuros,Lefter isi da multumit demisia si apoi fuge laloterie.Ajuns acolo,afla de la functionar ca biletele sunt invalide.In acelmoment devine agresiv si isi manifesta regretul.   In deznodamant autorul lasacititorul in suspans,spunand ca nu stie ce s-a intamplat cu personajele desprecare a povestit.Personajele nuvelei nu sunt prea numeroase.Ele se impart in personaje principale,deoarece apar in in toata nuvela:Lefter Popescu,personajesecundare:nevasta lui Lefter,capitanul Pandele si episodice :comisarulTurtureanu si chivutele.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-28T19:01:07+03:00
Genul epic cuprinde operele literale in care autorul isi exprima in mod indirect gandurile ideile si sentimentele prin intermediul  personajelor si al actiunii.
MOMENTELE SUBIECTULUI:
1 INTRIGA:cautarea disperata a biletelor de catre dl lefter.el cauta biletele dar nu le gaseste.
2 EXPOZITIUNEA:de aici aflam ca lefter si-a cumparat 2 bilete la loterie cu banii imprumutati de la capitanul pandele.lefter este anuntat de capitan ca biletele sun castigatoare.bucuros cauta biletele dar nu le gaseste.
3 DESFASURAREA ACTIUNII:incepe cu  cautarile disperate ale lui Lefter a biletelor,nu le gaseste.pe urma isi aduce aminte ca apus biletele intr-o jacheta cenusie.merge si o intreaba pe sotia sa unde afla ca a vandut jacheta unor chivute in schimbul a 10 farfuri.nervos sparge farfuriile si merge in cautarea chivutelor(tiganci),unde este batut si jicnit de acestea.Lefter recupereaza jacheta darn nu si biletele.el a lipsit mai mult timp de la servici si este chemat la guvern unde lucra.
4 PUNCTUL CULMINANT:eate cand lefter gaseste biletele intr-un dosar ,bucuros isi da demisia si merge la loterie unde afla ca biletele sunt viceversa.el devine agresiv.
5 DEZNODAMANT:utorul prezinta 2 finaluri.
PERSONAJELE SUNT:
PRINCIPALE:lefter
SECUNDARE :sotia sa,capitanul pandele ,chivutele
EPISODICE:dl turtureanu 
NARATORUL povesteste la persoana a3 a si se adreseaza direct cititorului
MODURI DE EXPUNERE:naratiune ,dialog si putina descriere
TITLU: este alcatuit dintr-un numeral cardinal si un subst comun,simplu,gen neutru,nr pl,caz nominativ
INTRUNIND TOATE ACESTE CALITATI OPERA DOUA LOTURI DE I.L.CARAGIALE APARTINE GENULUI EPIC.NU ESTE DE PE NET(ASTA AM AVUT EU LA TEZA)
sau e bine? :)))))
ESTE CAM ACELAS LUCRU
EU ASA AM SCRIS LA TEZA SI AFOST BINE (LA MINE SCRIA NUVELA)
okok, atunci iti multumesc din suflet:*
CU PLACERE