Răspunsuri

2014-05-28T15:53:00+03:00
PV=nRT asta e formula de la legea gazelor
R=0,082 cand lucrezi in moli litri si atm(atmosfere)si Kelvin


1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-28T21:19:55+03:00
E cam greu sa-ti raspund fara un exemplu concret. De obicei in probleme se calculeaza volumul de O2 din stoechiometria reactiei si apoi se tine cont ca aerul contine 20% O2 in volume(sau 21% O2 in volume, depinde cum se da in enuntul problemei).

De ex., daca ai obtinut valoarea V1 pentru volumul de O2 si ti se precizeaza ca aerul contine 20% O2 in volume, se procedeaza asa:

Daca in 100 l aer se gasec 20 l O2
Atunci in V l aer se gasesc V1 lO2

V = 100*V1/20 = 5*V1(l aer).

Daca  insa ti se precizeaza ca aerul contine 21% O2 in volume, ai un alt calcul:

Daca in 100l aer se gasesc 21 l O2
Atunci in V l aer se gasesc V1 l O2

V = 100*V1/21(l aer).

Daca ai conditii diferite de c.n., e bine sa folosesti legile gazelor pentru a lucra in c.n.

Repet insa, e greu de discutat fara exemple concrete.
Succes !

Cu placere !
Mai era o formula, V(aer) = 5 * V(O2) :) de asta nu stiam sigur daca se foloseste sau nu. Am omis sa mi-o notez la vedere si nu mai eram sigura cum suna
Hachi, formula de care zici tu, adica V(aer) = 5*V(O2) rezulta chiar din situatia cand aerul contine 20% O2 in volume. Formula asta a aparut in raspunsul meu la relatia V = 100*V1/20 = 5V1(l aer). Uita-te bine in textul raspunsului meu si o vei gasi acolo. Dar cand se orecizeaza ca aerul contine 21%O2 in volume, formula V(aer) = 5*V(O2) nu se mai aplica deoarece 100 trebuie impartit acum la 21 si nu la 20(cand dadea rezultatul 5). Citeste atenta raspunsul meu. Succes !
Ah, da, imi pare rau. Am citit fara sa gandesc. Acum am inteles perfect datorita tie. Multumesc pentru rabdare!
Cu placere Hachi !