Bunicul are gaini, gaste si oi.Stiind ca,in total, sunt 71 decapete si 172 de piciore,afla cate gaini,gaste si oi are bunicul,daca numarul gastelor este mai mic de 3 ori decat numarul gainilor. Ma poate ajuta cineva?

2

Răspunsuri

2014-01-29T09:27:49+02:00
Nu mai stiu metodele din clasele I - IV, dar poate te ajut astfel:
 Notam a = numarul de gaini  
               b = numarul de gaste
               c = numarul de oi
  a +   b  +  c  = 71     /·2   => 2a + 2b + 2c = 142  => 2a + 2b = 142 - 2c
2a + 2b + 4c = 172          => 2a + 2b + 4c = 172  => 2a + 2b = 172 - 4c  =>

=> 142 - 2c = 172 - 4c => 142 + 2c = 172 => 2c = 30 => c = 15
 
Stim ca b = a:3 => 3b = a
            Iar a + b + c = 71 => 3b + b + 15 = 71 => 4b = 56 => b = 14 => a = 42
Am o mare rugaminte,daca poate cineva sa imi explice. Am intalnit aceasta problema in culegere dar nu o inteleg .Am 9 ani si la scoala nu am facut acest gen de probleme. Va multumesc frumos! Am vazut rezolvarea mai sus dar nu inteleg.
Va multumesc frumos pentru ajutor!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-29T12:58:05+02:00
Gaini+gaste+oi=71    |*2
gaini*2picioare+gaste*2picitoare+oi*4picioare=172  }
gini*2+gaste*2+oi*2=142                                      }     --
2*oi=30
oi=15
gaini+gaste=71-15=56
gaini=gaste*3
gaste*3+gaste=56
gaste=14
gaini=14*3=42
2 5 2