Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-28T11:02:27+03:00
Comparaţia constă în alăturarea a doi sau mai mulţi termeni cu scopul evidenţierii primului termen.
Comparaţia arată prin cuvinte asemănările adevărate sau închipuite dintre două sau mai multe lucruri ori fiinţe.
2 4 2
2014-05-28T11:02:37+03:00
Comparația este un procedeu artistic care constă în alăturarea a doi termeni (obiecte, persoane, idei, fenomene, acțiuni etc.) cu însușiri asemănătoare, urmărindu-se evidențierea anumitor caracteristici ale primului (de comparat), prin intermediul celui de-al doilea (cu care se compară). Relația de asemănare este pusă în evidență prin folosirea unor grupuri de cuvinte sau a unor cuvinte cum ar fi: ca, precum, asemenea, la fel ca etc.Exemplu: „Și e liniște pe dealuri/ Ca într-o mănăstire arsă” (Octavian Goga).