1. Subliniati cu o linie subiectele simple si cu doua linii subiectele multiple din textul urmator: Odata imparatul pasarilor a voit sa afle pe supusul sau cu glasul cel mai frumos.Pasarile au hotarat sa trimita la curte trei dintre ele.Astefel,graurul,mierla si privighetoarea pornira spre imparat.Primul avea pene aurii,stralucitoare ,a doua avea ciocul auriu si pene ca matasea,a treia era mica si mergea cu umilinta in urma lor.Ea a cantat insa cel mai frumos si imparatul a pus-o in fruntea celorlalti.De atunci ,privighetoarea este cea mai mare cantareata din nemul pasarilor!

2. Despartiti textul de mai jos in propozitii.Aratati in care dintre acestea subiectul este inclus! : Cand a facut Dumnezeu zapada, i-a zis : - Sa-ti cauti singura culoarea.Ea a mers pe la toate florile ,dar ele nu i-au ascultat rugamintea.A ajuns la un ghiocel si i-a spus :-Vrei sa-mi dai culoarea ta? -Daca doresti,o impart bucuros cu tine!.
Drept recunostinta,zapada il lasa sa scoata in afara capusorul,cum vine primavara!
Ajutorrr!!!! Dau cel mai bun raspuns + 5 steluteee
URGENT!


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-28T10:37:32+03:00
Subiectele simple- imparatul, pasarile,primul,a doua, a treia, ea, imparatul, privighetoarea
multiple- graurul,mierla si privighetoarea.

88 4 88
2014-05-28T10:47:17+03:00
Simple-imparatul,pasarile,primul,a doua,a treia,ea
multiple-graurul,mierla,privighetoarea
40 4 40