Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-27T20:49:09+03:00
Numar     I-----I-----I
jumatate  I-----I                                            7 parti - 140
dublu      I-----I-----I-----I-----I

1. Aflam jumatatea numarului.
                 140 : 7 = 20
2.Aflam numarul.
     20 X 2 = 40
3.Aflam dublul numarului.
         40 X 2 = 80

verificare:  40 + 20 + 80 = 140
 
                                                                           R : 40


2014-05-27T20:49:11+03:00
Scrisa matematic problema ta arata asa:
x+ \frac{x}{2} +2x=140

Amplificam x cu 2;2x tot cu 2 si 140 cu 2 si obtinem o ecuatie unde nu mai scriem numitorii:2x+x+4x=280 unde vom aduna toti termenii cu x. Avem asa dupa:7x=280 => x =  \frac{280}{7}=40
Nr este 40.