Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-27T19:59:19+03:00
Schita este opera literara in proza, de dimensiuni reduse, cu o actiune simpla, de scurta durata, plasata intr-un spatiu limitat, in care se prezinta un moment semnificativ din viata unuia sau mai multor personaje, caracterizate succint de catre autor. Caragiale este creatorul schitei in literatura romana, schite in care creeaza tipuri de personaje.             Opera literara “Vizita…” este de dimensiuni reduse, cu o actiune simpla: spatiul in care se desfasoara actiunea este casa doamnei Popescu, si dureaza timp de cateva ore. Personajele care iau parte la actiune sunt foarte putine (patru), dintre care se remarca Ionel, baiatul doamnei Popescu, el fiind si personajul principal. Autorul realizeaza portretul fizic al lui Ionel prin intermediul descrierii: este un baiat dragut, de vreo opt anisori, imbracat intr-un frumos costum de maior de rosiori. Portretul moral al copilului este realizat indirect, si reiese din comportamentul si limbajul acestuia. Principala trasatura de caracter a lui Ionel este obraznicia si lipsa de educatie. Obrazniciile lui Ionel se tin lant in prezenta musafirului (este gata sa rastoarne masina de cafea, o loveste pe mama lui cu sabia, face o galagie de nedescris cu trambita si tobele, toarna dulceata in sosonii musafirului). Neascultator si neastamparat, Ionel nu recunoaste nici o autoritate in familie, si face numai ce vrea el, fiind rasplatit de mama lui, chiar daca nu merita. Ionel este tipul copilului needucat si obraznic, care ne dezvaluie contrastul dintre esenta si aparenta. Educatia dezastroasa a lui Ionel este rezultatul incercarilor nereusite ale mamei de a-l educa. Fara indoiala, ea nu a stiut sa-l educe, fapt care reiese din gesturile ei cand Ionel face vreo prostie. (il saruta si il scuipa sa nu-l deoache; il rasplateste).             Modurile de expunere folosite in aceasta opera literara sunt naratiunea (cu ajutorul ei sunt relatate fapte si intamplari), descrierea (prezinta aspectul fizic al personajelor) si cel mai important, dialogul (cu ajutorul caruia personajele se prezinta singure, prin modul lor de a vorbi).             Datorita existentei acestor trasaturi specifice schitei, putem afirma fara teama de a gresi ca opera literara “Vizita…” este o schita.
4 4 4
2014-05-27T20:00:17+03:00
Opera literara Vizita ...este o naratiune : -de mica uncredere cu personaje putine - cu actiune limitata la un singur episod din viata personajelor. Este o schita!
1 2 1