Răspunsuri

2014-05-27T19:37:09+03:00
De exemplu ;functia sintactica si valoarea morfologica a cuvantului "grabita" din structura "Ea vine grabita". Aceeasi intrebare pentru structura "-n dunga" din versul "Bate vantul frunza-n dunga"
Grabita ar trebui sa fie adverb, cred eu. In acest caz nu vad rostul acordului. Verbul "a veni" nu are valoare copulativa sa putem sa-l consideram adjectiv, nume predicativ. Ma gandesc ca varianta corecta ar fi fost "Ea vine grabit" si greseala apare din cauza provenientei din participiu a adverbului, participiu care da si un adjectiv ce se acorda.
Pentru structura "-n dunga" exista variantele de circumstantial de loc sau de mod daca determina verbul, dar si de atribut daca determina subst. "frunza".
Astept pareri ale colegilor.
4 2 4
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-27T19:37:20+03:00
Sunt-verb copulativ
realizate-adjectiv provenit din verb la participiu

sunt relizate-predicat nominal
7 3 7