Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • nvm
  • Ambiţios
2014-05-26T22:24:28+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
2H2SO4 + Cu → CuSO4 + 2H2O + SO2↑
200ml=200cm³
Folosindu-ne de densitatea de 1,84g/cm³ vom afla masa de solutie de H2SO4.
Masa solutie H2SO4 200*1,84=368g
Acum folosind formula concentratiei procentuale c=md*100/ms vom afla masa dizolvata de H2SO4.
=>md=c*ms/100 => md=49*368/100 => md=180,32g
Calculam masa molara a H2SO4 cu ajutorul maselor atomice.
Masa atomica H = 1; masa atomica S = 32; masa atomica O = 16
Masa molara H2SO4 = 2*1+32+4*16=98g/mol
Stiind masa de H2SO4 aflam nr de moli.
Nr moli H2SO4 = 180,32/97 = 1,84
Trebuie sa calculam nr de moli de SO2 pe baza ecuatiei reactiei cu regula de 3 simpla:
1mol H2SO4 ... 2moli SO2
1,84moli H2SO4 ... x.        => x = 3,68moli SO2
Acum aflam masa molara de SO2 folosindu-ne de masele atomice ale elementelor.
Masa molara SO2 = 32+2*16=64g/mol
Stiind masa molara si nr. de moli putem afla masa de SO2.
Masa SO2 =3,68*64 = 235,52g

Imi pare rau ca am gresit si ca am rescris mare parte din rezolvare. Sper sa te ajute totusi.
Vezi ca am gresit din nou.. Scuze. Era:
2moli H2SO4 ... 1 mol SO2 si iti dadea ca la 1,84moli H2SO4 sunt 0,92moli SO2 si de aici calculai masa de SO2 care era de 58,88g. Chiar imi pare rau ca am gresit. Oricum sper sa te ajute si asta.
2014-05-26T22:47:42+03:00
Cu + 2 H2SO4 ---> CuSO4 + SO2 (gazul)+ 2 H2O
cM=c%*ro*10/masa molara H2SO4=>cM=49*1.84*10/98=9,2 M
cM=nr moli/volum=>nr moli H2SO4 = 9,2*0,2=1,84 moli
2 moli H2SO4..........64 g SO2
1.84 moli H2SO4..........x g SO2        x = 58,88 g SO2 = 0,92 moli 
1 5 1