Răspunsuri

2014-05-26T21:15:44+03:00
A devenit deja un supliciu sa asisti la comentariile TV sau/si scrise pe cazul Iulia Ionescu si al rolului Bisericii. Cateva observatii se impun:- Remarcabila sete si imensul rezervor de prostie agitata anticlericala pe care o detine societatea romaneasca. Este un mister cauza acestui fenomen. Sigur, putem avansa o explicatie duhovniceasca, insa pentru un raspuns mai detaliat, s-ar cuveni intense cercetari socio-psihologice. In mod cert, este implicat si factorul indoctrinare si lipsa de culturalizare. Prea multa educatie bazata pe filme, prea superficiali, prea lenesi in gandire. Sunt insa si alte aspecte implicate, caci asistam, de fapt, la o reala PATOLOGIE antireligioasa in Romania. Disproportia intre diversele plagi sociale existente ASTAZI si problema “religiei” si a “Bisericii” e evidenta.A facut cineva caz si vertij mediatic din flagelul pornografiei in randurile minorilor?A facut cineva caz de degradarea continua a Scolii si a mediului social in care creste/socializeaza un minor?A facut cineva caz de violenta in care creste un minor? Fie de pe ecrane, fie din viata reala?Se intereseaza cineva de cum este racolat un minor de bande violente sau de traficanti de droguri?A facut cineva caz de perspectivele care-l asteapta in viata sociala pe un minor, in Romania? De foarte restransa posibilitate de a deveni “sclavul fericit” al unei companii multinationale, sau de foarte probabila alternativa de a deveni forta de munca ieftina la cules de capsuni “afara”?Ati vazut dezbatute CU FURIE astfel de teme, zile intregi (nu doar cate o emisiune, din cand in cand), ati vazut campanii duse impotriva unei institutii fundamentale? Nu? Nu-i nimic, sunteti serviti din plin cu campanii, comentarii furioase si infierari antiortodoxe in cel mai bolsevic stil, cand o adolescenta olimpica, declarata sanatoasa dpdv clinic, alege sa mearga la manastire.- De fapt, singurul efect al acestor deversari indigeste si agresive este de a ecrana, a oculta adevaratele probleme ale societatii romanesti. Asistam la falimentul statului, al natiunii (in sens de liant social care asigura integrarea in societate si ofera un sentiment de solidaritate) si al familiei romanesti. Ah, astea sunt fleacuri! Nu merita tratate. Trebuie atacata la baioneta, in schimb, Biserica, singura zona sociala care supravietuieste, inca, astazi. Singura care inca mai functioneaza. Singura la care mai gasesti, asa, destul de precar, refugiu.- Sadismul si indiferenta noilor gardieni ai laicitatii fata de trairile adolescentilor. Un adolescent cu probleme – nu psihologice, sau cel putin nu grave – isi gaseste (singurul) refugiu la duhovnic? Gardienii laicitatii vor sa-i taie fetei orice retragere si sa o lase sa se chinuiasca. Mergi fato la concerte punk!, se trezeste si un destept sa se bage in seama. Mai usor cu religia, ca e “habotnicie”, ca e “medievalism”, zic altii. Sa scoatem religia din scoala!, zic cei mai multi. Si unul si mai si gaseste comparatia “potrivita”: relatia fetei cu duhovnicul e similara relatiei unui… criminal cu duhovnicul.Toti sunt vinovati, fata trebuie smulsa din mainile preotului, iar spovedania trebuie facuta cu voie de la politie. Zice un psiholog. Ce ar fi sa punem politia pe psihologi, daca am gandi la fel? Ce-ar fi sa introducem pedeapsa pentru malpraxis pentru sfaturi sau terapii psihologice gresite? Si pe cat punem “ramasag” ca vom gasi infinit mai multe cazuri de astfel de malpraxis decat cazuri problematice de duhovnicie? Nu ar face mai bine “psihologii” sa-si faca curatenie in propria ograda, caci e plin de semidocti si de “profesionisti” nu departe de Urania in bransa? Care-i motivatia in spatele acestei atitudini de a bara calea unui copil-adolescent catre Biserica? Cum poate ea sa fie explicabila in termeni rationali? Este, oricum, o c
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-26T21:26:48+03:00


fiecare om viseaza la un viitor cat mai stralucit in care sa aiba succes.

persoana are multe aspiratii in legatura cu acest aspect.

desigur aceste aspiratii pot deveni sau nu realitate.

asta depinde doar de fiecare persoana,de cad de mult isi doreste acest lucru.

acest aspect ii poate schimba complet viata in bine sau in rau.

3 5 3