O bucata de matase lunga de 54 m trebuie impartita in trei parti astfel incat prima sa fie cu 3 m mai mica decat a doua si cu 15 m mai mica decat a treia. Cati m are fiecare bucata? Va rog,prin metoda grafica.

2

Răspunsuri

2014-05-26T21:02:31+03:00
Notam bucatile astfel:
a=prima bucata
b=a doua bucata
c=a treia bucata
L=e reprezentam""

a |----------|
b |----------|3|
c |----------|--15--|

Notam fiecare segment cu ,,e"

3xE+18=54
3xE=54-18
3xE=36
e=36:3
e=12
a=12
b=12+3=15
c=12+15=27
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-26T23:48:16+03:00
__/
__/__- 3
__/____ - 15
54 - 15 - 3 = 36 m
36 / 3 = 12 m prima buc.
12 + 3 = 15 m   a doua buc.
12 + 15 = 27 m a treia buc.
1 5 1