Am nevoie de voi: 1.Noul venit era asa cum si-l inchipuise dupa cele auzite despre el pana acum.." ... ok.. ce mijloc de imbogatire a vocabularului s-a format cuvantul "AUZITE"
2.Transcrie un subst care NU are f.s in prop din care nu face parte: "-Apoi,domnule,noi,ca si ai lui Ieremia,am fost frati multi,cu pamant putin,si-atunci ne-am risipit care incotro,pe la orase,sa invatam un mestesug"
3.Precizeaza valoarea morfologica si f.s a cuv subliniate: "-El e HARALAMB ,domnule!zise Ieremia,cand ajunsera la locul unde-i astepta Anton Lupan si Gherasim "
4.Precizeaza f.s a cuvintelor subliniate: "Mama incepea atunci sa-i citeasca din cartea ei din paginile rosietice care miroseau frumos."
VA ROG!!!!!!!!AM NEVOIE LA TEZA SI E MAINE

2
va implooorrrrr....maresc punctajuuul
AM NEVOIE URGENT VA IMPLOR DIN TOT SUFLETUL
Miky93... tu scrii acum????????IMI APARE de 40 de minute creionasul.....daca imi faci ex iti multumesc din suflet

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-26T02:09:25+03:00
1.auzite=conversiune (adjectiv provenit din verb la participiu)

2. domnule=substantiv comun simplu in cazul vocativ, fara functie sintactica

3. Haralamb=substantiv propriu simplu, fs nume predicativ
la locul=substantiv comun simplu + prepozitie simpla, fs de complement circumstantial de loc
-i=pronume personal,complement direct

4. -i=complement indirect, cazul dativ
ei=atribut pronominal genitival
care=subiect
2 5 2
2014-05-26T10:17:27+03:00
1)conversiune
2)domnule
3)haralamb=substantiv comun,functie sintactica nume predicativ
  la locul-adverb de loc,complement circ. de loc
i-verb copulativ,predicat nominal
4)i-complement direct
  ei-atribut pronominal genitival
 care-subiect