Ofer 96 pct. !
Buna !
Vrand sa castige totul
Zgarcitul pierde tot
Cum veti vedea din pilda avarului netot
Ce-avea precum se spune
Pe vremuri o gaina
Si zi de zi gaina oua un ou de aur
El banuind ca-ntransa se afla un tezaur
O taie, o deschide si vede cu mirare
Ca e pe dinauntru gaina ca oricare
Cu oua de mancare.

E-o pilda pentru ahtiati
Pe care lacomia lor haina
Ii duce grabnic la ruina
Cand vor s-ajunga repede bogati


1) Indica valoarea morfologica pentru cuvintele : cum, ,ca ,vrand ,repede
, pe ,o (taie).
2)Scrie fuctia sintactica pentru : zgarcitul ,de aur , cu mirare ,sa castige.
3)Analizati predicatul nominal ,,bogati'' .


2

Răspunsuri

2014-05-25T21:21:31+03:00


1.CUM=ADVERB RELATIV

CA-CONJUNCTIE

VRAND-VERB NEPREDICATIV LA MODUL GERUNZIU

REPEDE-ADVERB DE MOD

PE-PREPOZITIE SIMPLA

O-PRONUME PERSONAL

2.ZGARCITUL -SUBIECT SIMPLU

DE AUR-ATRIBUT SUBSTANTIVAL PREPOZITIONAL

CU MIRARE-COMPLEMENT CIRCUMSTANTIAL DE MOD

SA CASTIGE-PREDICAT VERBAL

3.S-AJUNGA BOGATI=PREDICAT NOMINAL FORMAT DIN VERBUL COPULATIV ''A S-AJUNGA'' SI NUMELE PREDICATIV ''BOGATI''

S-AJUNGA=VERB COPULATIV ,DIATEZA REFLEXIVA,CONJUGAREA A TREIA,MODUL CONJUNCTIV,TIMPUL PREZENT

BOGATI=NUME PREDICATIV ,EXPRIMAT PRIN ADJECTIV PROPRIU ZIS ,CU 2 TERMINATII,GEN MASCULIN,CAZ NOMINATIV,GRADUL POZITIV,NUMARUL PLURAL



2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-25T21:24:19+03:00
1)cum=adverb relativ
ca=conjunctie subordonatoare
vrand=adverb de mod
repede=adverb de timp
pe=prepozitie simpla
o (taie)=pronume personal

2)zgarcitul=subiect
de aur=atribut substantival prepozitional
cu mirare=complement circumstantial de mod
sa castige=predicat verbal

3)s-ajunga bogati=predicat nominal alcatuit din verbul copulativ 'a ajunge', conjugarea a3a,modul indicativ,timpul prezent,diateza activa, persoana a3a, numar plural si din numele predicativ 'bogati' exprimat prin adjectiv propriu-zis, variabil cu 2 terminatii si 4 forme flexionare, gen masculin, nr plural, caz nominativ, grad pozitiv
2 5 2