Răspunsuri

2014-05-25T19:52:55+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-25T20:11:22+03:00
Puțină teorie:
Doi vectori, \vec{v_1}=a_1\vec{i}+b_1\vec{j}  și  \vec{v_2}=a_2\vec{i}+b_2\vec{j} sunt coliniari dacă   \frac{a_1}{a_2}= \frac{b_1}{b_2}

Acum, să aflăm vectorii \vec{AB}  și  \vec{BC}  și să demonstrăm că sunt coliniari:

\vec{AB}=(-8-12)\vec{i}+(-2-2)\vec{j}=-20\vec{i}-4\vec{j} \\  \\ \vec{BC}=[2-(-8)]\vec{i}+[0-(-2)]\vec{j}=10\vec{i}+2\vec{j}

 \frac{-20}{-4} = \frac{10}{2}     ceea ce este adevărat, de unde rezultă că vectorii sunt coliniari, și, mai mult, pentru că au un punct comun (punctul B), rezultă că cele trei puncte sunt coliniare.
14 4 14