Scoateti predicatele din urmatoarele 2texte si indicati felul predicatelor :
Text 1:afost odata un morar . el lasa la moartea sa drept mostenire celor trei fii ai sai : o moara ,un asin,si un motan .celui mare îi promisese asinul si celui de al doilea motanul .
Nazdravan ,motanul îi ceru stapanului o pereche de cismulite rosii si îi zise :
-Stapane ,fa ce spun eu !O sa castigi de pe urma mea mai mult decat fratii tai .
Baiatul ar fi vrut sa-l creada ,dar gandi ca o pisica nu poate sa faca mare lucru pentru el .

Textul 2 :A fost odata un imparat .Acest imparat avea trei fete .
Pentru ca era un vaduv amārat ,aruncase toata dragostea lui asupra fetelor sale .
Într-una din zile imparatul a întrebat-o pe fata cea mai mare :
-Fata mea ,cum ma iubesti tu pe mine ?
-Cum sa te iubesc tata ?Eu te iubesc ca mierea ,raspunse ea ,fiindca at fi vrut sa creada imparatul ca ea il iubea cel mai. mult .

2

Răspunsuri

2014-05-25T14:26:07+03:00
TEXT1:a fost,lasa,promisese,ceru,zise,fa,spun,sa castigi,ar fi vrut,gandi,sa creada,poate sa faca.
TEXT2:a fost,avea,era,aruncase,a intrebat,iubesti,iubesc,raspunse,ar fi vrut sa creada,iubea.
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-25T14:26:40+03:00
A fost-predicat verbal
lasa mostenire-predicat verbal
promisese-predicat verbal
ceru-predicat verbal
zise,spun,o sa castigi,ar fi vrut,sa creada,gandi,nu poate,sa realizeze-pedicate verbale

a fost,avea,aruncase,a intrebat,iubesti,iubesc,raspunse ,ar fi vrut,sa creada,iubeste-predicate verbale
era un vaduv-predicat nominal
1 5 1