Răspunsuri

2014-05-25T10:35:50+03:00


PREDICATUL VERBAL,ATIBUTUL SI COMPLEMENTUL SUNT PARTI DE PROPOZITIE.

SUBIECTUL SI PREDICATUL VERBAL/NOMINAL SUNT PARTI DE PROPOZITIE PRINCIPALE PE CAND ATIBUTUL SI COMPLEMENTUL SUNT PARTI DE PROPOZITIE SECUNDARE.

PREDICATUL POATE FORMA O PROPOZITIE SINGUR PARA ALTE PARTI DE PROPOZITIE.

PROPOZITILE FORMATE DINTR-UN SINGUR PREDICAT SE NUMESC PROPOZITII SIMPLE.

ATRIBUTUL SI COMPPLEMENTUL NU POATE SA INLOCUIASCA PREDICATUL.

DACA AVEM MAI MULTE PREDICATE INTR-O SINTAGMA ATUNCI ACEA SINTAGMA NU SE MAI NUMESTE PROPOZITIE CI FRAZA.

nu la asta ma refeream :( atributul poate sa i-a forma de verb? sau predicatul poate sa existe de mai multe ori intr-o propozitie/
ATRIBUTUL SI COMPPLEMENTUL NU POATE SA INLOCUIASCA PREDICATUL.

DACA AVEM MAI MULTE PREDICATE INTR-O SINTAGMA ATUNCI ACEA SINTAGMA NU SE MAI NUMESTE PROPOZITIE CI FRAZA
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-25T10:40:36+03:00
Predicatul verbal arata ce face subiectul si ii atribuie acestuia o actiune.

ex: mama face curat prin casa

predicatul verbal se exprima prin verbe la moduri personale:
-indicativ :citesc,citeam, citii,am citit, citisem,voi citi

-imperativ: citeste!

-conjunctiv:sa citesc, sa fi citit

-conditional optativ:as citi

atributul este partea secundara de propozitie care determina un substantiv,un pronume sau un numeral
intrebari la care raspunde:care ?  ; ce fel de?

ex: floarea parfumata raspandeste mireasma sa prin curte

complementul este partea secundara de propozitie care determina un verb.
se clasifica in : complement direct,complement indirect, complement circumstantial de mod, de timp si de loc

intrebari :-pt complementul direct:pe cine ? ce?
-pt complementul indirect: pe ce? cu cine? cu ce? la cine? la ce? despre cine? despre ce?
-pt complementul de mod:cum? cat?
-pt complementul de timp:cand?
-pt complementul de loc:unde?
1 5 1