Va rog sa ma ajutati. Nu prea le am cu propozitiile si felul lor. Imi puteti spune si mie cum se fac urmatoarele exercitii? :
Precizeaza propozitiile din urmatoarele fraze si felul lor:
1. "Cele mai multe sintre instalatii sunt interactive, dand posibilitatea vizitatorului de a cerceta indeaproape ideile revolutionare ale celui care avea sa-si puna pentru totdeauna amprenta asupra existentei umane."
2. "Incercand sa refac tabloul lecturilor din anumite perioade, mi-am dat seama ce goluri exista in bugetul meu de cititor."

2

Răspunsuri

2014-05-25T10:07:29+03:00
1. cele mai sinistre........ideile revolutionare/1 -PPale celui care avea /2-AT sa-si puna ...
existentei umane/3-CD

2.incercand....perioade/1-CT mi-am dat seama/-2PP ce goluri...citittor/-3CD

PP-propozitie principala
AT-subordonata atributiva
CD-completiva directa
CT-circumstantiala de timp
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-25T10:09:26+03:00
Cele mai multe sintre instalatii sunt interactive, dand posibilitatea vizitatorului de a cerceta indeaproape ideile revolutionare ale celui1/ care avea 2/sa-si puna pentru totdeauna amprenta asupra existentei umane/3
1-PP
2-AT
3-CD
2. "Incercand2/ sa refac tabloul lecturilor din anumite perioade/1, mi-am dat seama/2 ce goluri exista in bugetul meu de cititor/3."
1-CD
2-PP
3-CD