Se da textul:
Dintre cele 22 de specii de albatros
din întreaga lume, 18 sunt în pericol şi unele, precum albatrosul din insula Macquarie şi albatrosul călător de Amsterdam, au populaţii atât de reduse,
încât dispariţia ar putea fi iminentă. Albatroşii sunt păsări oceanice
longevive, maiestuoase, care zboară pe distanţe uriaşe pe deasupra oceanelor
planetei.
În secolul al XIX-lea, albatroşii erau
împuşcaţi de marinari pentru divertisment, iar penele erau apoi vândute. În
prezent, albatroşii sunt ameninţaţi de o serie de activităţi umane, în
special pescuitul pe distanţe lungi, pescuitul la curent şi cu plase.
Cu populaţii deja reduse, schimbările
climatice ar putea face situaţia mult mai gravă pentru albatroşii de pe
planetă, mai ales pentru acele specii cu arie geografică de acoperire
restrânsă. De fapt, păsările sunt un bun indicator al schimbărilor climatice,
căci ciclurile lor de viaţă deseori depind de condiţiile meteorologice şi
climatice".
(Ioana Beţieanu, Albatroşii în mare
primejdie, în revista Bioplanet, nr. 13, martie 2010)


1.Extrage,din fragmentul citat,doua propozitii aflate in raport de coordonare adversativa.
2.Precizeaza functia sintactica a cuvintelor:pasari,acele,lor din text.

2

Răspunsuri

2014-05-25T00:39:02+03:00
In secolul al XIX-lea, albatrosii erau impuscati de marinari pentru divertisment, iar penele erau apoi vandute

2.pasari-nume predicativ
acele-atribut adjectival
lor-atribut pronominal genitival
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-25T06:55:10+03:00
1) albatroşii erau împuşcaţi de marinari pentru divertisment, iar penele erau apoi vândute
2)pasari=nume predicativ
acele-subiect
lor-atribut substantival genitival

3 5 3