ex.1 Suma a trei numere este 5 413.Suma ultimelelor doua numere este 2 978, iar al doilea este cu 1 359 mai mic decat primul.Afla cele trei numere.

ex.2 La un joc pe calculator, Dan, Radu si Andrei au obtinut impreuna 5 565 de puncte.Dan si Radu au impreuna 3 581 de puncte, Iar Radu si Andrei au impreuna 3 829 de puncte.
Cate puncte are fiecare jucator?
Va rog!

2
D + R = 3581
Oana, noi trebuie sa facem prin Plan si rezolvare, Nu prin litere.
=> A = 5565 - 3581 => A= 1984
Nu ai precizat cum trebuie rezolvate problemele. In plus, sunt doar niște notații.
Noua asa ne-a spus doamna!

Răspunsuri

2014-05-24T20:11:06+03:00
Ex 1 : Notam nr cu a, b si c a+b+c = 5413 b+c = 2978 => a = 5413- 2978 => a= 2435 b = a - 1359 => b = 2435 - 1359 => b = 1076 => c = 5413- 2435 - 1076 => c = 1902
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-24T21:20:48+03:00
1)
a+b+c=5413
b+c=2978
a=b+1359
rezolvare
a+2978=5413
a=5413-2978=2435
a=b+1359
2435=b+1359
2435-1359=b⇒b=1076
b+c=2978
1076+c=2978
c=2978-1076=1902
soltii
a=2435
b=1076
c=1902
verificare
2435+1076+1902=5413
3511+1902=5413
5413=5413

1076+1902=2978
2978=2978

2435=1076+1359
2435=2435

2)
d+r+a=5565
d+r=3581
r+a=3829
rezolvare
3581+a=5565
a=5565-3581=1984
r+a=3829
r+1984=3829
r=3829-1984=1845
d+r=3581
d+1845=3581
d=3581-1845=1736
solutii
a=1984
d=1736
r=1845
verificare
1736+1845+1984=5565
3581+1984=5565
5565=5565

1736+1845=3581
3581=3581

1845+1984=3829
3829=3829




1 5 1