Răspunsuri

2014-05-24T17:21:59+03:00
Cu  ajutorul  planului  inclinat  cistigam  in  forta . 
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-24T23:56:56+03:00
Castigam in forta, in sensul ca pentru a urca o greutate mare pe plan inclinat vom folosi o forta mult mai mica decat forta necesara pemtru a ridica greutatea pe vertical.
Motivul: 
Pe plan inclinat fota G care reprezinta greutatea obiectului, se descompune in doua forte si anume:
N forta normala adica o forta perpendiculara pe planul inclinat si
T firta tangentiala adica paralela cu planul inclinat.
T estr cu atat mai mica cu cat ungiul de inclinare al planului e mai mic.
Noi trebuie sa actionam cu forta egala cu T pentru a impinge obiectul in sus pe planul inclinat.
T = G * sin(alfa)
N = G * cos(alfa)



1 5 1