Buna tuturor! Poate cineva sa imi explice si mie(pe intelesul meu) cum sta treaba cu propozitiile subordonate? (De cate feluri sunt si cum le recunosc usor)
Am maine simulare si mi-ar folosi foarte mult. Multumesc anticipat!

2

Răspunsuri

2014-01-27T17:25:24+02:00
Subordonata nu are inteles de sine statator, adica se raporteaza la o regenta.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-27T17:42:00+02:00
Regenta e ca un sef, el decide. Iar subordonata, după cum este şi numele depinde mereu de "şef", nu poate fi independentă. Acum trecând la lucruri serioase, de regulă, relația de subordonare o marchează conjuncțiile sau locuțiunile subordonatoare, dar şi adverbele (unde, când, cum) sau pronumele relarive (care, ce, de care, cu care, etc.) ce stau în fatà propozitiilor subordonate: că, să. Dacă scoți o propoziție din context, trebuie să vezi dacă aceasta ar avea sens singură, şi atunci este REGENTĂ, sau are nevoie de ajutor pentru a putea să o înțelegi, şi atunci aceasta nu e decât o SUBORDONATĂ care nu-şi poate face treaba fără şeful ei!
'relative', sorry.
Nu-i nimic! :)
Mulțumesc pentru apreciere!
Poi,mersi ca m-ai ajutat!
Cu placere!