Un calator a parcurs undrum.In prima ziaparcurs o distantade 4 ori mai mica decat drumul,a doua zi o distanta de 3ori mai mica decat mai avea de mers,a treia i jumatate din ce ramasese iar a patra zi restul de 50 km.Care este lungimea drumului?

2

Răspunsuri

2014-05-23T18:39:38+03:00
X-lungimea drumului

x/4-prima zi

x-x/4= (4x-x)/4= 3x/4-restul

3x/4 /3= 3x/4 *1/3=  x/4 -a 2a zi

3x/4- x/4= 2x/4-noul rest

2x/4/2 =2x/4 *1/2= x/4 -a3a zi

x/4 + x/4 +x/4 +50= x aducem la acelasi numitor
x+x+x+200=4x
3x-4x=-200
-x=-200
x=200
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-23T18:50:49+03:00
X=drumul

I zi: x/4

II zi:(x-x/4):3
Aduci la acelasi numitor.
(4x-x)/4:3=3x/12=x/4

III zi: [(x-x/4):3]:2
(x/4):2=x/8

IV zi: 50

x/4+x/4+x/8+50=x
2x/4+x/8+50=x
Aduci la acelasi numitor.
4x+x+200=4x
5x-4x+200=0
x=200 km

1 5 1