Copilul crestea si era istet si indraznet. Il trimisera pe la scoli si el invata intr-o luna cat invatau altii intr-un an. Imparatul era mandru ca o sa aiba un fecior intelept. Cand baiatul a implinit cincisprezece ani, i-a spus tatalui:
- Da-mi ce mi-ai fagaduit!
- Da, fiule, de unde sa am eu tinerete fara batranete?

1) indicati elementele supranaturale care indica
faptul ca fragmentul de mai sus este dintr-un basm.
2) Dati cate un titlu de basm in care apar urmatoarele situatii sau personaje:
- pentru a scapa de o primejdie, eroul arunca un pieptene, care se preface intr-o padure;
- un obiect neinsufletit capata viata;
- fata frumoasa si harnica; fata rea si urata.
3) Enumerati doua formule magice din basmele cunoscute de voi.
4) Subliniati predicatele din textul de mai sus si indicati felul lor.
5) Analizati partile de vorbire prin care se exprima primele trei predicate.
6) Construiti un enunt in care verbul a fi sa fie predicat.
7) Reconstruiti intr-o povastire de zece randuri secventele care ar putea preceda sau urma enunturile de mai jos:
... Apasa pe clanta. Usa se dadu in laturi cu un scartait prelung. In fata lui aparu....

Ia sa vad cine e destept si face acest test si ia 30 de puncte.

2
Copilul crestea si era istet si indraznet. Il trimisera pe la scoli si el invata intr-o luna cat invatau altii intr-un an. Imparatul era mandru ca o sa aiba un fecior intelept. Cand baiatul a implinit cincisprezece ani, i-a spus tatalui:
- Da-mi ce mi-ai fagaduit!
- Da, fiule, de unde sa am eu tinerete fara batranete?
Ce e cu asta?
e din tinereta fara batranete si viata fara de moarte ?
Da stiu
Ajutor rezolvatii am nevoie de ajutorrrr

Răspunsuri

2014-05-23T17:19:51+03:00
1) invata intr-o luna cat invatau altii intr-un an
2) 
-Padurea nepieptabata
-Praslea cel voinic si merele de aur
-fata mosului si fata babei
3)exista un personaj cu puteri supranaturale care face o actiune fantastica
4)crestea-PV
era istet si indraznet-PN
trimisesera-PV
invata-PV
a spus-PV
ai fagaduit-PV
am-PV
6)el este in clasa
7)
64 4 64
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-23T21:09:51+03:00


1.IN PRIMUL RAND APARE MOTIVUL PROMISIUNII

IN AL DOILEA RAND ARE O CAPACITATE MARE DE MEMORARE SI DE INVATARE

2.-PADUREA NEPIEPTENATA

-FATA MOSULUI SI FATA BABEI

3.A FOST ODATA CA NICIODATA

SI-AM INCALECAT PE-O CASUNA SI V-AM SPUS O MARE MINCIUNA

4.CRESTEA

ERA ISTET SI INDRAZNET

TRIMISESERA

INVATA

A SPUS

AM

6.CARTEA ESTE PE COLTUL BIROULUI.


40 3 40