sa se afle doua numere,stiind:
a)suma lor este 920,iar diferenta 540.
b)suma lor este 540,iar unul este de 4 ori mai mare decat celalalt.
c)diferenta lor este 102,iar daca impartim un numar la celalalt,obtinem catul 5 si restul 12.

va rog mult!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-05-23T15:25:13+03:00
A) a+b=920
   a-b=540⇒a=540+b
   540+b+b=920
   2b=380
   b=190
   a=540+b
   a=730

b) a+b=540
    a=4b
    4b+b=540
    5b=540
    b=108
    a=4x108
    a=432

c) a-b=102
    a:b=5 rest 12⇒a=5b+12
    5b+12-b=102
    4b=90
    b=22,5
   a=5x22,5+12
   a=124,5
2014-05-23T16:15:03+03:00
A)
a+b=920⇒a=920-b
a-b=540
920-b-b=540
920-540=2b
380=2b
b=380/2=190
a=920-b=920-190=730
verificare
730+190=920
920=920

1730-190=540
540=540

b)
a+b=540
a=4b
4b+b=540
5b=540
b=540/5
b=108
a=4b=4*108=432
verificare
108+432=540
540=540

432=4*108
432=432

c)
a-b=102
a/b=5, rest 12⇒5b+12=a
5b+12-b=102
4b+12=102
4b=102-12
4b=90
b=90/4=22,5
a=5b+12=5*22,5+12=112,5+12=124,5
verificare
124,5-22,5=102
102=102

5*22,5+12=124,5
125,5+12=124,5
124,5=124,5