Răspunsuri

2014-05-23T04:01:10+03:00
4KMnO₄ + 6H₂SO₄ = 2K₂SO₄ + 4MnSO₄ + 6H₂O + 5O₂

Echilibrare atomi:

K              4  = 2 * 2
Mn            4 = 4
S              6 = 2 + 4
H              6 * 2 = 6 * 2
O              4 * 4 + 6 * 4 = 2 * 4 + 4 * 4 + 6 + 5 * 2


15 2 15
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-23T12:38:17+03:00
Nr de oxidare:
K +1 ---> K +1 deci nu se schimba
Mn +7 ---> Mn +2 deci se schimba
O -2 ---> O2 0 deci se schimba
H +1 ---> H +1 deci nu se schimba
S +6 ---> S +6 deci nu se schimba
Atunci facem bilantul celor doi atomi cu nr de oxidare schimbate
    Mn +7 ---> (+5e- pe sageata) Mn +2 - proces de reducere si KMnO4 - agent oxidant
    2 O-2 ---> (- 4e- pe sageata) O2 0 - proces de oxidare si H2SO4 - agent reducator
=> prin nr de electroni cedati/acceptati punem coeficiientii 4 la Mn si 5 la O2
=> 4 KMnO4 + 6 H2SO4 ---> 2 K2SO4 + 4 MnSO4 + 6 H2O + 5 O2 - final egalare
14 3 14
Pai din moment ce lui 2 O-2 ii pun coeficientul 5 de ce am la H2so4 6 atunci cand egalez?