Un grup de copii au primit un numar de mere.Unul dintre copii a primit 3 mere,iar ceilalti copii au primit fiecare cate 5 mere.Daca fiecare copil ar fi primit cate 4 mere,ar fi ramas 11 mere.
a)Determinati numarul copiilor din grup.
b)Calculati numarul merelor primite din grupul de copii.
(ex. in plus pt.examenul de capacitate)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-26T23:35:00+02:00
X-numarul de copii
y-numarul de mere
3+5(x-1)=y    ; x-1  pentru ca din toti copii unul a primit deja 3 mere
4x=y-11      acesta este sistemul din care il scoti pe x din a doua si il pui in prima ecuatie si de acolo iti da tot
sper ca ai inteles
10 3 10
rezultat final x=8 si y=43
facand verificarea o sa vezi ca este bine
Daca inlocuesti in prima ecuatie o sa descoperi ca nu e bine.
2014-01-26T23:45:33+02:00
C - numar copii 
m - numar mere

3+5x(c-1) = m => 5c = m+2
4xc + 11 = m => (inlocuind sus) 5c = 4c+11+2 => c = 13
=> 4x13 + 11 = m => m =  52+11= 63 mere
24 4 24