Analizeaza ca parti de vorbire cuvintele sublininiate din textul :

In revarsat de zori , pe balta , lumina face minuni . pe fata apei sclipesc , ici , sfaramaturi de oglinzi ; colo , placide otel ; comori de galbeni intre trestii . in nuferi , ca - n niste potire plutitoare , curg raze de aur . un clb de argint da stralucire stufarisului . peste tot liniste neclintita , ca de rai .
cocostarcul s-a sculat cu noaptea-n in cap . a intrat in balta . pe picioarele lungi , subtiri ca niste lujere , trupul lui se leagana agale .

2

Răspunsuri

2014-05-21T21:49:55+03:00
Sfaramaturi= subst. com. simplu, gen fem. , nr. pl. Galbeni= subst. com. simplu, gen masc , nr pl Neclintita= adj. , gen fem. , nr. sg. Lungi= adj. , gen neutru , nr . pl Leagana= verb predicativ,timp prezent, pers a3a , nr sg
- părţi de vorbire: substantiv, verb, pronume, adjectiv, adverb, numeral, interjecţie, conjuncţie, prepoziţie, articol.
- părţi de propoziţie: subiect, predicat, atribut, complement.
Exact!
JrrVladutz
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-21T21:54:44+03:00
sfaramaturi= substantiv comun simplu, gen fem., nr. pl.
galbeni= substantiv comun simplu, gen masc, nr pl.
neclintita= adjectiv, gen fem., nr. sg.
lungi= adjjectiv, gen neutru , nr. pl.
leagana= verb predicativ, timp prezent, pers a3a , nr sg
1 5 1