Explica in 3- 5 randuri semnificatia unei figuri de stil din textul urmator



Lasati ploaia sa ma îmbratiseze de la tâmple pâna la glezne,
Iubitii mei, priviti dansul acesta nou, nou, nou,
Noaptea-si ascunde ca pe-o patima vântul în bezne,
Dansului meu i-e vântul ecou.

2

Răspunsuri

2014-01-26T18:41:11+02:00
Prin intermediul personificarii " Lasati ploaia sa ma imbratiseze" , ce constituie totodata o imagine vizuala autorul incearca sa ne exprime pasiunea fata de ploaie , vazand-o ca pe o fiinta vie ce-l imbratiseaza.
33 4 33
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-26T22:01:17+02:00
Prin personificarea din primul vers:„Lasati ploaia sa ma imbratiseze”, eului liric isi exprima dorinta si condintia pe care instanta referentiala trebuie sa o indeplineasca, pentru ca eul liric sa realizeze actiunea, adica sa danseze. Altfel, verbul „sa imbratiseze” la modul conjunctiv, reprezinta o marca textuala pentru a trece de la dimensiunea reala la cea ideala.
39 4 39