Va rog ajutati ma la punctele b, c si d...am neaparata nevoie pentru ca trebuie sa fiu ascultata...multumesc anticipat.
Intr-un recipient bine inchis, cu volumul de 32.8 l, se afla oxigen cu temperatura de 27 grade C si presiunea de 3 atm. In recipient s-au introdus si 12.4 g de fosfor alb, care la usoara incalzire a recipientului, se aprinde.
a. Stiind ca pentaoxidul de fosfor rezultat este solid, calculati presiunea din recipient la sfarsitul reactiei, la aceeasi temperatura de 27 grade C.
b. daca in oxigenul ramas in recipient se ard 32 g sulf, calculati presiunea din recipient la sfarsitul acestei reactii, considerand temperatura de 27 grade C.
c. calculati volumul ocupat in conditii normale de amestecul de oxigen si dioxid de sulf din recipient.
d. ce masa de carbon se poate combina cu oxigenul ramas in recipient?

2
aFOST REZOLVATA ASTAZI ACEASTA PROBLEMA DE DOUA ORI CAUTA MAI JOS E DESTUL DE MULT DE SCRIS
Am gasit subpunctule a si b, dar pe acestea le aveam deja rezolvate si am nevoie de c si d pe care nu le a rezolvat nimeni/ nu le am gasit...

Răspunsuri

2014-01-26T16:48:58+02:00
Am incercat sa rezovl problema dar m-am incurcat.

5 O2 + P4 = 2 P2O5
160     124
x        12.4g

x=  16g O2
n=m/M   n=16/32 = 0.5 moli

pV=nRT

V O2 = nRT/p = 0.5*0.082*30/3 = 4.1 l O2
Am calculat volumul de oxigen din recipient. dar mai departe nu stiu cum sa fac.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-26T22:35:49+02:00
C) Afli numarul de moli sau gramele de SO₂ de pe reactie (punctul b). Iti zic sigur ca va fi 64g sau 1 mol pentru ca reactia se desfasoara mol la mol.
in recipient iti mai ramasesera 2,48 moli O₂ +1 mol SO₂= 3,48 moli amestec gaze.
n=V/Vmolar ⇒ V=n*Vmolar= 3,48*22,4= 77,95L (valoarea asta mi se pare cam ciudata, adica mare in raport cu ce zice problema, dar asa da din calcule)

d)
a  2,48
C +O₂ ⇒ CO₂
12  32

a=0,93 moli C ⇒ m=0,93*12= 11,16 g C

2 3 2